x تبلیغات
مرجع مقالات رسمی لوازم آرایش

اشکال ماسک رخ هرچه بایستی درمورد ماسک فیس بدانید

 

 
اشکال ماسک رخ هرچه بایستی درمورد ماسک فیس بدانید
     
 
به غیر از برطرف کردن نیازهای پوست و براق کردن و آبرسانی سلول‌های پوست، به کار گیری از ماسک فیس میتواند روش خیر و خوبی برای صرف یه خرده زمانه برای خودتان باشد. پایان هفته را برای این فعالیت اختصاص دهید، یک موسیقی ملایم پخش نمایید، یکسری شمع پر‌نور فرمائید و ماسک موردعلاقه‌تان را روی چهره‌تان بگذارید یک کتاب جالب بردارید و در کنار رسیدگی به پوست شل نمایید و خستگی هفته را از ذهن و جسم خویش بیرون نمایید.ماسک رخ (FACIAL MASK) امروزه یکی‌از شایسته ترین طرز ها و راهکارها برای حفاظت از پوست و مراقبت شادابی و تازگی آن با اقدامات محافظتی غیر شیمیایی و ولی ارزان میباشد. اهمیت ندارد که شغل شما و سبک معاش شما چه‌گونه میباشد. به راحتی کارکشته می‌باشید با کمترین ابزار در محل معاش خویش، ادب و شادابی را به پوست خویش کادو داده و صورت خویش را بیش تر از دهه برنا فرمائید. برنا گرایی پوست و نگهداری شادابی آن، جز با اتخاذ طریق های مخافظتی و آبرسانی مداوم و خودداری از رژیم غذایی لبریز چرب و سبک معاش لبریز استرس قابلیت و امکان دارااست که ماسک چهره می تواند در این مورد راهگشا باشد.
 
 
پوستی واضح با ماسک زردچوبه - در صورتیکه بدنبال یک پوست براق میباشید پس ماسک زردچوبه را بدون شوخی بگیرید
 
استعمال از زردچوبه که در هندی”haldi” هم نامیده می­شود، به هند و مصر باستان گشوده می شود. زردچوبه که برای هزاران سال با فواید بیشماری شناخته شده‌است همچنان به انواع متعدد گزینه به کارگیری قرار میگیرد. اما زردچوبه برای پوست هم فواید متعددی داراست. یکی‌از مورد ها به کار گیری آن لایه برداری و تقویت بافت پوست میباشد.وجود ماده موءثر زردچوبه یعنی curcumin، سبب ساز روشنی هرچه بیش تر پوست می‌گردد. این ماده خواص ضدعفونی، ضدباکتری و ضدالتهاب داراست که آن را در کاهش تعدادی عارضه پوستی نظیر آکنه، جوش، لک و پیس و لک بسیار تاثیرگذار می کند.زردچوبه همینطور در نماید شدن فرایند پیری پوست به طور طبیعی و بازگرداندن جوانی تاثیر داراست. بعلاوه، به کارگیری مداوم از آن، تولید چین و چروک را کاهش می دهد.
ماسک فیس زردچوبه
 
دو قاشق غذاخوری آرد، یک قاشق چای‌خوری زردچوبه و یک سری قطره عسل را ترکیب فرمایید. یک لایه نازک از این خمیر را روی صورتتان بگذارید. ۲۰ دقیقه زمان دهید تا کم آب شود. به آرامی آن را بخراشید و صورتتان را با آب پاک نمایید. این خمیر حکم یک منزه کننده طبیعی را داراست.
برای جنگ با آکنه
 
ماسک رخ زردچوبه در کاهش آکنه بسیار اثر گذار میباشد. مقدار زردچوبه را با پودر چوب دمپایی ترکیب کرده و روی صورتتان بزنید. ۱۰ دقیقه آن را به درحال حاضر خویش رها نمائید و بعد از آن با آب سرد صورتتان را منزه فرمائید. این ماسک را سه توشه در هفته استعمال فرمایید.
برای کاهش لکوپیس ، پودر زردچوبه را با آبلیمو ادغام نمایید تا خمیری به دست بیاید. هر روز آن را روی صورتتان بگذارید. به کارگیری مداوم از این خمیر بطور اثرگذار در نبرد با لک و پیس، امداد می نماید.
 

آب لیموی جدید سرشار از ویتامین C

 

 
۲. آب لیموترش
آب لیموی جدید سرشار از ویتامین C میباشد که‌این خواص خویش سبب ساز پر‌نور شدن پوست و کاهش لکه های تیره و تیرگی پوست می شود. به این ترتیب، آب لیموترش یک کدام از معالجه‌های طبیعی شگفت انگیز برای لکه های تیره فیس یا این که گردن به حساب میآید که مطمئنا درصورتی که از آن استعمال فرمائید اثرات آن را به خیر و خوبی مشاهده می کنید. شما میتوانید برای رفع این اختلال با به کارگیری از آب لیمو این راهبرد را بکار گیرید.
یک تکه پنبه بردارید و آن را آغشته با آب لیمو فرمائید و آن گاه آن را به نواحی متبوع پوست بزنید و بعد اذن دهید روی پوست شما کم آب شود و بعداز کم آب شدن چهره را با آب ولرم بشویید. در شرایطی که پوست شما حساس میباشد میتوانید آب لیمو را با آب رز، آب عادی یا این که عسل مخلوط نمایید و آنگاه به پوست خویش بزنید.
 
این نکته را در حیث بگیرید در‌صورتی‌که روی پوست خویش زخمی دارید نباید از آب لیمو استعمال نمائید و نکته بعدی اینکه پس از اینکه از آب لیمو به کار گیری کردید نباید دست‌کم تا تعدادی ساعت خارج بروید چون آب لیمو آلرژی پوست را ارتقاء می دهد.
 
۳. باترمیلک معالجه خانگی برای رفع تیرگی پوست رخ و گردن
اتر میلک نوعی مال لبنی میباشد که از دلمه بستن شیر تهیه و تنظیم می گردد و شما در منزل هم می توانید آن را با طرز‌های متعدد تنظیم فرمائید. این کالا یکی‌از معالجه‌های موثر خانگی برای از میان بردن لکه‌ های تیره پوست میباشد. باترمیلک قادر است این خلل را فارغ از هی سوزشی رفع نماید. این اسید لاکتیک جانور در باترمیلک می‌تواند به‌تدریج رنگ پوست شمارا تغییر‌و تحول دهد به سیرتکامل‌ای که دیگر اثری از لکه های تیره نباشد.
 
از همین برای به کارگیری از این معالجه خانگی می بایست ۲ قاشق چای خوری آب سیب گوجه خارجی را با ۴ قاشق چایخوری باترمیلک ادغام فرمائید و آن‌گاه این مخلوط را به نواحی متبوع پوست خویش بزنید و پس از ۱۵ دقیقه پوست خویش را بشویید.
 
از شیر هم میتوانید تحت عنوان جایگزین به کار گیری نمائید. به‌این چهره که یک تکه پنبه را آغشته به شیر گرم نمایید و آن گاه آن را روی لکه های تیره پوستتان بزنید. بعداز ۱۰ دقیقه می توانید صورا را با آب ولرک بشویید. پیشنهاد می شود این معالجه را دوبار در روز برای برهه زمانی یکسری هفته تکرار نمایید تا شایسته ترین سود را ملاحظه کنید.
 
۴. چوب کفش تابستانی اعجاز یک معالجه خانگی برای رفع تیرگی پوست فیس و گردن
در‌صورتی‌که پیرو یک معالجه خانگی شگفت انگیز برای از فی مابین بردن لکه های تیره فیس می‌باشید می توانید از چوب کفش تابستانی یاری بگیرید. روغن طبیعی جان دار در چوب دمپایی میتواند تاثیر خیر و خوبی روی لکه های تیره و تیرگی بعضا نواحی پوست بگذارد. از آن پیشین چوب کفش تابستانی سبب ساز درخشندگی پوست میشود.
 
برای به کار گیری از چوب دمپایی می بایست یک قاشق غذاخوری گلیسیرین را با یک قاشق غذاخوری پودر چوب کفش تابستانی و سه قاشق غذاخوری آب رز ادغام نمایید و آنگاه این ادغام را روی نواحی متبوع پوست بزنید اذن دهید تعدادی دقیقه روی پوست بماند و بعد پوست را با آب ولرم بشویید.
 
این راهبرد را تاهنگامیکه لکه‌ های تیره کاملا از فی مابین مراحل ادامه دهید.
 
۵. زردچوبه یک معالجه خانگی برای رفع تیرگی پوست رخ و گردن
زردچوبه دارنده خاصیت پر‌نور کننده میباشد که از قدیم تا به امروز در طب سنتی برای معالجه بعضا بیماری‌ها گزینه استعمال قرار می گیرد. این چاشنی اثر گذار به جهت خواص پر‌نور کننده‌ای که دارااست قادر است نقاط تیره روی پوست فیس یا این که گردن شمارا کم کند. زردچوبه در نزاع با رادیکال‌های آزاد و کاهش بی رنگی پوست اثر گذار فعالیت می نماید. در‌حالتی که پوست شما بر اثر بالا رفتن سن یا این که در معرض بیش تر از حد آفتاب قرار به دست آوردن در گیر لکه یا این که تیرگی شده‌است میتوانید این اختلال را با زرچوبه رفع نمائید.
 
برای استعمال از این چاشنی شگفت انگیز مقدار پاره ای شیر و آب لیمو را با دو قاشق چایخوری زرچوبه ادغام فرمایید تا وضعیت خمیری صورت پیدا نماید. آنگاه این ماسک را بر روی نقاط تیره پوست بگذارید و اذن دهید یک سری دقیقه‌ای روی پوست بماند آن‌گاه پوست خویش را با آب ولرم بشویید.
 

برای صورت چکار کنیم

 

 
29. توت خارجی:
 
3 عدد توت خارجی له گردیده را با 2 قاشق غذاخوری عسل مخلوط نمایید و یک خمیر غلیظ به دست آورید، آن گاه آن را روی پوست خویش اعمال نمائید و بعداز 20 دقیقه با آب گرم بشویید.این معالجه را دو توشه در هفته تکرار نمایید.
 
 30.پوست موز:
 
شما می‌توانید پوستیک موز جدید را روی پوستتان بمالید و به آرامی و به طور دورانی ماساژ دهید و بعداز 30 دقیقه با آب شستشو دهید.
 
 31.فلفل چیلی:
 
فلفل می‌تواند التهاب ناشی از آکنه را کم کند.شما میتوانید پاره ای فلفل چیلی را آسیاب فرمائید و آن گاه کم آب فرمایید و با کمی آب ادغام فرمایید و با استعمال از یک تکه پنبه روی آکنه ها اعمال فرمایید.
 
 نکته:نباید از این ماسک بدور دیده بهره مند شد.
 
معالجه جوش رخ با شیوه های خانگی و طبیعی
 32. پودر بادام:
 
به راحتی کمی پودر بادام را در یک ظرف بریزید و یه خرده گلاب مخلوط فرمائید.این ماسک به قابل انعطاف شدن پوست شما یاری خواهد کرد و پس از 15 دقیقه با آب سرد شستشو دهید.
 
 33.گشنیز:
 
طرز نخستین:
 
نصف فنجان جوی‌بار دو راز را با یک چهارم فنجان آب خیار و شیر و یک مشت گشنیز جدید مخلوط کگنید و باطن یک ادغام کن بریزید و یک ماسک تهیه و تنظیم نمایید.آن را روی پوست خویش اعمال نمایید و بعداز 20 دقیقه بشویید.
 
 طریق دوم:
 
یک قاشق چای خوری از بابونه و گشنیز را باطن یک قابلمه بریزید و با یک فنجان آب بجوشانید و آن‌گاه اذن دهید تا خنک شود.
 
آن گاه ادغام را روی پوست تان اعمال نمائید و پس از 20 دقیقه با آب گرم بشویید.یا این که می‌توانید گشنیز را با آب، آبلیمو ادغام فرمائید و از آن برای معالجه استعمال فرمایید.
 
 34. برگ های ریحان:
 
ریحان دارنده خاصیت آنتی اکسیدانی، آنتی باکتریایی و ضد التهابی میباشد.بدین ترتیب برای معالجه عفونت های ناشی از آکنه بسیار مطلوب میباشد.این گیاه نقش موثری در در دست گرفتن التهاب و قرمزی ناشی از جوش دارااست.
 
 35. آب:
 
آب یک معالجه بی آلایش و مفید برای معالجه جوش و آکنه میباشد.با نوشیدن 10 تا 12 استکان آب، به طور روزمره می‌توانید عفونت های تن تان را از در میان ببرید و برای کاهش آکنه نیز بسیار اثرگذار خواهد بود.
 
 36. روغن کرچک:
 
این روغن دربردارنده خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی میباشد.روغن کرچک می‌تواند مراحل معالجه را تسریع بخشد.میتوانید آن را با دانه های روغن، روغن جوجوبا و روغن نارگیل ادغام نمائید.
 
همینطور یک منشاء بی نیاز از ویتامینE و اسیدهای چرب، مواد معدنی، پروتئین ها میباشد که به کاهش آکنه یاری می نمایند. همینطور قادر است از ساخت آسیب ناشی از آکنه پرهیز نماید.
 

راههای از میان بردن جوش ها

 

 
راههای از میان بردن جوش ها
برای اینکه این ضایعات پوستی را کاهش دهید میتوانید هم از داروهای شیمیایی به کارگیری فرمایید و هم میتوانید به گونه های ماسک برای جوش و معالجه های خانگی متوسل گردید درین مقاله ما بعضا ماسک های خانگی را برای معالجه و بهبود جوش های رخ به شما سفارش می‌کنیم.
 
 
( معرفی گونه های ماسک برای جوش فیس )
 
ماسک برای جوش های چرکی چهره
در صورتیکه از آن گونه اشخاص میباشید که اکنه های چرکی دارید نشان میدهد که پوستتان خیلی چرب میباشد و می بایست از ماسک هایی برای جوش به کارگیری فرمائید که‌این چربی را کم کند. آبلیمو جدید یکی‌از انهاست. برای استعمال از این ماسک صرفا کافی میباشد یه خرده عصاره لیمو نو گرفته و با یک تکه پنبه روی جوش ها و محل های آکنه بمالید و بگذارید که کم آب شود این فعالیت را هر روز تکرار نمائید بعداز مدتی از شدت و تعداد آن ها کاسته میگردد.
 
 
 
( به کارگیری از آبلیمو تحت عنوان ماسک برای جوش )
 
ماسک زردچوبه و آرد نخود برای فیس صحیح فرمایید
این ماسک هم مطلوب پوست های چرب و ولی اکنه دار میباشد. برای اصلاح کردن این ماسک برای جوش جوش چهره ، مقدرای زردچوبه و آب لیمو جدید و آرد نخود و شیر را با هم ترکیب کرده به شکلی که مشابه یک خمیر قابل انعطاف شود .
 
سپس این خمیر را روری رخ و محل های بروز اکنه بمالید و بگذارید برای ۲۰ دقیقه بماند و آن گاه با اب ولرم شستشو دهید . ولی یک نکته در به کارگیری از این ماسک موجود هست که لازم میباشد اعتنا نمایید زردچوبه به جهت ترکیبات رنگی قدرتمند که دارااست ممکن میباشد برای پوست های خیلی پر‌نور ایراد ساخت کرده و لکه های رنگی روی پوست انها بوجود اورد ب، رای همین در صورتیکه پوست خیلی پر‌نور دارید از این ماسک به کارگیری نکنید .
 
 
 
(اعتنا : استعمال از زردچوبه تحت عنوان ماسک برای جوش چهره اشخاص دارنده پوست های خیلی پر‌نور پیشنهاد نمی‌شود )
 
ماسک سفیده تخم مرغ برای جوش رخ
سفیده تخم مرغ سرشار از پروتیین میباشد وعلاوه بر اینکه سبب تازگی و رطوبت و درخشندگی پوست می‌شود ضایعات آن را هم از دربین می‌برد . برای تصحیح کردن این ماسک برای جوش های فیس ، یه خرده سفیده تخم مرغ را به  طور بدون نقص بهم زده به شکلی که کف نماید.
 
آن‌گاه ماسک بدست امده را روی پوست رخ و محل های جوش بمالید و بگذارید سفیده کم آب شود آن گاه با اب ولرم بشویید این عمل منجر می گردد چربی های طولانی تر انجام یافته گردیده و ضایعات کاهش پیدا نمایند افزون بر آن پوست پر‌نور خیس و صاف و براق خیس هم به حیث رسد.
 

معالجه دارویی و شیمیایی لکه های پیری روی دست

 

 
معالجه دارویی و شیمیایی لکه های پیری روی دست
1. کرم و داروهای موضعی
دکتر ممکن میباشد داروهای موضعی خاصی برای از فی مابین رفتن لکه های پیری روی دست تجویز نماید، این داروها معمولا در پهنا چندین ماه لکه های پوستی را کاهش داده و محو می‌کنند که از گزاره آنان می شود به موردها ذیل اشاره نمود:
 
کرم وایتکس هیدروکینون
استروئیدهای خفیف
کرم ضد آکنه رتینوئید مانند ترتینوئین
نکته: در کنار به کارگیری از این کرم ها استعمال از کرم ضد آفتاب با دستکم SPF 30 فراموش نشود.
 
هشدار: کرم های موضعی تجویزی اثر بسیار قدرتمند روی پوست داشته و در بعضا مورد ها سبب ساز کم آبی، سوزش، خارش یا این که قرمزی موقت پوست می گردد.
 
بعضی کرم های موضعی فارغ از ورژن برای معالجه لک های پیری پوست عبارتند از:
 
هیدروکینون
اسید گلیکولیک
اسید کوجیک
هشدار: برخی از این تولید ها – به ویژه آن هایی که دربردارنده هیدروکینون می باشند – ممکن میباشد سبب ساز تحریک پوست شوند.
 
2. لیزر و نوروفروغ درمانی پالسی شدید
در‌این طریق با از فی مابین بردن سلول های خالق ملانین لکه های تیره نیز کم شده و محو میگردند، تغییرات ناگهانی پوست از گزاره عارضه ها این شیوه میباشد.
 
3. انجماد یا این که کرایوتراپی
درین نحوه دکتر معالج از نیتروژن مایع و انجماد برای از دربین بردن رنگدانه های پوست به کارگیری می نماید. از پاراگراف عارضه ها جانبی انجماد می شود به سوزش پوست، باقی ماندن اثر جراحت یا این که تغییر و تحول رنگ پوست اشاره نمود.
 
4. درم ابریژن و میکرودرم ابریژن
درم ابریژن در واقع نوعی لایه برداری سطح پوست میباشد که طی آن با خودکار مو چرخشی منحصربه‌فرد لایه بیرونی پوست از در بین برده و لایه جدیدی جای آن را می‌گیرد.
 
میکرودرم ابریژن نحوه ملایم تری نسبت به درم ابریژن میباشد که برای لکه های معدود رنگ خیس استعمال می‌گردد. از گزاره دلایل جانبی این دو شیوه می شود به قرمزی و پوسته شدن موقت پوست اشاره نمود.
 
5. لایه برداری شیمیایی
درین نحوه دکتر با اعمال اسید به پوست، لایه بیرونی پوست را از در بین برده و لایه جدیدی روی آن تشکیل خواهد شد. این طرز با قرمزی موقتا و تغییر و تحول مستمر رنگ پوست – در مورد ها کمتر – همدم میباشد.
 

جوش چه می باشد؟

 

 
جوش چه می باشد؟
حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در بیان کرد‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک مجموعه علمی طبی باشگاه خبرنگاران برنا؛ در رابطه تعریف‌و‌تمجید جوش گفت: جوش یک عارضه پوستی میباشد که بر اثر تجمع چربی در بخش‌های متفاوت تن از پاراگراف فیس، قفسه سینه، کتف‌ها و گردن به طور جوش‌های سرسیاه، سرسفید و قرمز رنگ بروز پیدا می نماید.
مهم ترین کارداران بروز آکنه (جوش) در جوانی
او اعلام کرد: از مهم ترین دست اندرکاران بروز جوش در جوان ها می‌اقتدار به تغییرات هورمونی هنگام تزویج و بارداری، تغییرات در pH پوست، نارسایی کبدی، آلودگی و غلبه خون، مواد غذایی چرب مانند فست‌فود و غذاهای ساندویچی، یبوست، چربی کبد، نوشیدن مقداری مایعاتف مصرف داروهای دربردارنده آندروژن، به کار گیری از شکلات، آلرژی پوستی و قرار تصاحب کردن در جوار مواد شیمیایی و شوینده‌ها اشاره نمود. همینطور هیجانات روحی و استرس، به کار بستن از اسباب آرایشی چرب و غیر استاندارد، مصرف زیاد پروتئین، کراتین یا این که تکمیل کننده‌های غیر استاندارد نیز منجر به وجود وارد شدن جوش و کورک‌های پهناور( جوش‌های پهناور همپا با عفونت) میگردد، ولی استعمال از غذاهای محرک و دربردارنده چاشنی‌جات تند مانند زنجبیل، دارچین و فلفل هم نقش مؤثری در بروز جوش در اشخاص داراست.
 
عظمایی خاطر نشان نمود: وجود جوش در نواحی گوناگون رخ میتواند علامت بیماری یا این که تنبلی اندام خاصی در تن باشد، به گونه ای که وجود جوش در بیماری نشان‌دهنده نقص‌ گوارشی و مصرف فست‌فود‌ها میباشد.
 
این محقق تأکید کرد: در برخی مواقع وجود نوعی جوش قهوه‌ای در پیشانی زنان برنا نشان‌دهنده وجود چه کسی است در رحم میباشد، جوش‌های میانه پیشانی و روی بینی خبر از تنبلی کبد و مصرف غذاهای چرب و ناسالم می دهد، ولی ممکن میباشد این گونه جوش‌ها در بعضا اشخاص نماد کمبود مجموعه ویتامین (ب) در تن باشد این مدل جوش‌ها نباید بازنویسی شوند.
 
او تصریح کرد: جوش، لک، پف حریم دیده و سیاهی به دور دیده نشانگر تنبلی همگی‌هاست که برای رفع این اختلال می بایست مایعات به مقدار کافی استعمال شود و روغن شترمرغ و بادام شیرین به طور موضعی مصرف شود.
 
عظمایی بیان کرد: جوش‌های روی رخ و سیرتکامل‌ها نشان‌دهنده ایرادات تنفسی، حساسیت یا این که مصرف دخانیات مانند سیگار و قلیان میباشد و جوش‌های حریم زنخدان و لب‌ها نشانگر اختلالات هورمونی، استرس و مصرف پیاز زیاد سرخ گردیده با تخم‌مرغ میباشد.
 
این محقق خاطرنشان کرد: جوش‌های رمز سیاه، سرسفید و قرمز رنگ دربین نوجوان ها بسیار شایع میباشد و چنانچه با عفونت یار و همدم باشند ممکن میباشد دردناک شوند؛ تغذیه خطا نقش اساسی در پیری زودرس پوست، التهابات پوستی و بروز آکنه دارااست.
 
به این ترتیب اشخاص برای جوانسازی پوست می بایست تغذیه سلامت داشته باشند و میوه‌ها، صیفی جات و غلات به مقدار کافی به کارگیری نمایند
 

طریق تهیه و تنظیم ماسک ماست و تخم‌مرغ، شکر

 

 
طریق تهیه و تنظیم ماسک ماست و تخم‌مرغ، شکر
– تخم‌مرغ را شکسته و زرده و سفیده را غیر وابسته نمایید. یک قاشق غذاخوری ماست و ۱/۸ قاشق غذاخوری شکر را در ظرف‌ای غیر وابسته بریزید و خوب ترکیب فرمائید. درحال حاضر، سفیده تخم‌مرغ را به ترکیب ماست طولانی تر فرمایید.
– ماسک را روی فیس گذارده و بگذارید کم آب شود. آن‌گاه با آب ولرم بشویید.
– شکر به خواص لایه‌برداری آوازه دارااست. ماست نیز برای پوست خوب میباشد. براین اساس کلیه این‌ها با هم، لکه‌ها و نقاط تیره را رفع کرده و پوست را نیز محکم می کنند.
 
مقاله دارای ربط: لکه های سپید روی پوست : علت ها و معالجه ها
 
۱۱. ماسک ماست برای سپید کردن پوست
درین ادغام، آرد برنج چربی مازاد را جذب مینماید، ماست به پوست آبرسانی می نماید، روغن زیتون پوست را مرطوب و زردچوبه رنگ آن را پر‌نور مینماید.
 
مواد ما یحتاج
– ماست
– آرد برنج
– روغن زیتون
– زردچوبه
 
طریق تنظیم ماسک ماست و آرد برنج
– ۱ قاشق چایخوری آرد برنج، یک دوم قاشق چایخوری پودر زردچوبه، یک چهارم قاشق چایخوری روغن زیتون و ۱ قاشق چایخوری ماست را ادغام نمائید.
 
– این خمیر را روی پوست بمالید و بگذاری به مقطع ۱۵ تا ۲۰ دقیقه باقی بماند.
 
– آن را با آب سرد بشویید و بعد کم آب فرمایید.
 
– این فرآیند را یک توشه در هفته دنبال فرمایید.
 
۱۲. ماسک ماست برای پر‌نور کردن پوست و دوری از چربی مازاد
درین مخلوط، آرد برنج چربی مازاد پوست را بر طرف میکند، خاصیت سپید کنندگی سیب زمینی پوست را سپید میکند و ماست آن را مرطوب می‌سازد.
 
مواد ما یحتاج
– نیم فنجان ماست
– پالپ سیب‌زمینی
– ۱ قاشق غذاخوری آرد برنج
 
شیوه تنظیم ماسک ماست و سیب زمینی و آرد برنج
الف. ۱ قاشق غذاخوری آرد برنج، پالپ سیب‌زمینی و ماست را با هم ترکیب فرمایید.
 
ب. این ترکیب را بر روی پوست بمالید و بگذارید به بازه زمانی ۲۰ دقیقه بماند.
 
پ. یا این که، می توانید از شیر به جای ماست به کارگیری فرمایید.
 
ت. آن را با آب بشویید و پوست‌تان را کم آب فرمایید.
 
ث. به صورت منظم به انجام این فرآیند ادامه دهید.
 
زیبایی پوست
 

ماسک فیس خانگی ماست

 

 
ماسک فیس خانگی ماست
 
 
 
ماست نیز از گزاره مواد دیگری میباشد که قادر است در سالم و شادابی پوست چهره بسیار اثرگذار باشد. برای از در میان بردن منافذ پوستی و شادابی آن، می‌توانید برای حدود 20 دقیقه، چهره خویش را با ماست معمولی بپوشانید و آن‌گاه آن را با آب سرد شستشو دهید. همینطور ماسک چهره خانگی دیگری نیز با به کارگیری از ترکیب یک قاشق غذاخوری ماست، آب یک چهارم قطعه از پرتقال یار با پالپ و یک قاشق غذاخوری آلوئورا، قابل تنظیم میباشد که برای اثر بخشی نیاز میباشد که 5 دقیقه روی رخ قرار گرفته و آن گاه شسته شود.
 
 
 
ماسک رخ خانگی ماست، بسیار دوست داستنی است
 
 
 
 
 
 
ماسک رخ لیمو
 
 
 
لیمو نیز خواص برنا سازی و شادابی برای پوست چهره داشته و همینطور سبب از در میان رفتن جوش ها و لکه های روی رخ نیز می گردد. برای تنظیم این ماسک بهتر میباشد آب یکی لیموی نو را با یک چهارم واحداندازه گیری از روغن زیتون یا این که بادام شیرین، ترکیب کرده و بعداز سپری شد مدتی، آن را بشوئید.
 
 
 
ترکیب آب لیموی نو و روغن زیتون نیز می‌تواند یک ماسک چهره خانگی اثر گذار باشد.
 

ماسک خیار، گلاب و آبلیمو

 

 
ماسک خیار، گلاب و آبلیمو
ماسک خیار، گلاب و آبلیمو برای معالجه جوش رمز سپید و التهابی بسیار مطلوب میباشد. برای تنظیم این ماسک، خیار رنده گردیده را با دو قاشق گلاب ترکیب نمائید. آنگاه یک یا این که دو قاشق آبلیمو به آن بیش تر نمایید و اذن دهید یک ساعت در یخچال فریزر بماند. بعد با یک برس قابل انعطاف، این ماسک را روی رخ و جوش‌ها پخش نمایید. ماسک بایستی به برهه زمانی ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوست بماند. آن‌گاه با آب سرد آبکشی نمایید.
 
 
 
 
ماسک خیار، گلاب و ماست
همان طور که می دانید ماست سرشار از اسیدلاکتیک میباشد و قادر است به تطهیر پوست و لایه‌برداری آن یاری دهد. در‌حالتی که با بحران جوش راز سیاه، موی‌های فرورفته در پوست، قرمزی و التهاب پوست، سوختگی و لکه‌های قهوه‌ای مواجه می‌باشید، به شما سفارش می کنیم مسلماً از این ماسک خیار و گلاب به یار ماست، به کار گیری فرمائید. یه خرده ماست نادر چرب را با خیار رنده گردیده ترکیب فرمایید. خوب هم بزنید تا یکنواخت شود، آنگاه یک یا این که دو قاشق گلاب به آن طولانی تر نمایید. اذن دهید این ادغام ۳۰ دقیقه در یخچال فریزر استراحت نماید. بعد از آن با یک براش قابل انعطاف روی پوست پخش نمائید و بگذارید ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوست بماند. با آب ولرم آبکشی فرمایید.
 
 
 
 
 
ماسک خیار برای جوش فیس
برای معالجه جوش‌های چهره نحوه‌های شیمیایی و طبیعی مختلفی موجود است. ولی در حالتی‌که درپی یک معالجه چندجانبه می گردید، ماسک آلوئه‌ورا، خیار و گلاب را آزمون فرمائید. این ماسک خیار و گلاب میتواند به معالجه جوش‌های فعال، رفع جای جوش‌های سابق، آبرسانی و پاک سازی رخ یاری دهد. یه خرده آب خیار رنده گردیده را با عصاره ژل آلوئه‌ورا ادغام فرمائید. بعد از آن یک یا این که دو قاشق گلاب به آن بیش تر کرده و با یک براش قابل انعطاف روی چهره پخش نمایید. اذن دهید این مخلوط شب تا صبح روی پوست باقی بماند و آن گاه با آب سرد یا این که ولرم آبکشی فرمایید.
 

ماسک با استفاده از شیر و ماست

 

 
از ماست معمولی یا این که شیر به کار گیری نمایید. هردوی اینها اسیدهای آلفا هیدروکسی دارا هستند که قادر است لایه‌بردار پوست باشد. ماست بی آلایش و فارغ از شیرین‌کننده یا این که شیر را با بلغور جوی‌بار دوسر ادغام نمائید تا یک خمیر نسبتا شل و ول به‌دست آورید. ماسک شیر یا این که ماست را روی پوست‌تان بگذارید، این ماسک را هم پس از ۲۰ دقیقه بشویید و یادتان باشد حرکات دورانی هنگام شستشو را در خصوص همگی‌‌ی ماسک‌های دارنده بلغور جوی‌بار دوسر انجام دهید.
بایستی بدانید که به کارگیری از ماست و شیر پرچرب تأثیر کافی را ندارد زیرا دربردارنده آنزیم‌های لازم وجود ندارد.
میتوانید از ماست یا این که شیر سوای بلغور جوی‌بار‌ دوسر هم تحت عنوان یک منزه‌کننده‌ی پوست استعمال فرمائید. یک پنبه را به ماست یا این که شیر آغشته کرده و فیس‌تان را از لایه‌های بیشتر منزه نمایید.
۵. ماسک گلاب
خوشبختانه گلاب برای تمامی‌ی ما به طور کامل شناخته شده‌است. گلاب خواصی دارااست که می تواند برطرف‌کننده‌ی سیاهی بدور دیده و اما دیگر نواحی تیره‌ی پوست باشد. برای اینکه یک ماسک گلاب برای پر‌نور شدن پوست چهره خویش صحیح نمایید، ۲ قاشق غذاخوری شیر و ۱ قاشق غذاخوری آب‌لیمو را با هم ادغام فرمائید. به محلول‌تان ۱ قاشق غذاخوری آرد نخود و ۲ قاشق غذاخوری گلاب بیش تر نمایید. زمانی که کلیه‌ی مواد را با هم ترکیب کردید، تحت عنوان ماسک روی پوست‌تان بگذارید و ۲۰ دقیقه آن گاه با آب بشویید.
 
۶. ماسک آرد نخود؛ لایه‌برداری عالی برای پر‌نور شدن پوست فیس
 
 
این ماسک یک لایه‌بردار عالی میباشد که فارغ از تحریک یا این که خارش پوست و همین‌طور سوای اینکه سبب بی آبی پوست و کش وارد شدن آن شود، آهسته آهسته پوست را لایه‌برداری می نماید. ۲ قاشق غذاخوری آرد نخود یا این که گندم را با میزان مناسب آب ادغام نمایید و با حرکات صعودی روی پوست‌تان بمالید. بگذارید به طور کامل کم آب شود و آن‌گاه پوست را با آب‌ گرم بشویید و کم آب نمائید. این فعالیت به از دربین رفتن سلول‌های مرده‌ی پوست امداد می کند.
 
برای ارتقا تأثیر این ماسک در پر‌نور شدن پوست رخ می توانید نصف قاشق غذاخوری زردچوبه یا این که دو قاشق آب‌لیمو به ترکیب‌تان بیشتر فرمایید.
در صورتی پوست‌تان کم آب میباشد، به ماسک آرد نخودتان یک چهارم قاشق غذاخوری خامه نو بیشتر نمایید.
۷. ماسک زردچوبه، آرد نخود، گلاب
ماسکی که میخواهم به شما معرفی کنم از مخلوط سه ماده‌ی زردچوبه، آرد نخود و گلاب صحیح می شود. این ماسک هر دو خواص ترمیم‌کنندگی و پر‌نور کردن پوست فیس را با هم داراست.
 
یک قاشق غذاخوری پودر زردچوبه و یک قاشق غذاخوری آرد نخود را با آب یا این که گلاب ترکیب فرمایید.
بگذارید ۱۵ دقیقه روی پوست‌تان بماند و آن گاه با آب‌ گرم بشویید.
اعتنا فرمائید تا وقتیکه از این ماسک به کار گیری میکنید، ابدا پوست را با صابون خانگی نشویید.
 
صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 صفحه بعد