ماسک خیار، گلاب و آبلیمو
ماسک خیار، گلاب و آبلیمو برای معالجه جوش رمز سپید و التهابی بسیار مطلوب میباشد. برای تنظیم این ماسک، خیار رنده گردیده را با دو قاشق گلاب ترکیب نمائید. آنگاه یک یا این که دو قاشق آبلیمو به آن بیش تر نمایید و اذن دهید یک ساعت در یخچال فریزر بماند. بعد با یک برس قابل انعطاف، این ماسک را روی رخ و جوش‌ها پخش نمایید. ماسک بایستی به برهه زمانی ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوست بماند. آن‌گاه با آب سرد آبکشی نمایید.
 
 
 
 
ماسک خیار، گلاب و ماست
همان طور که می دانید ماست سرشار از اسیدلاکتیک میباشد و قادر است به تطهیر پوست و لایه‌برداری آن یاری دهد. در‌حالتی که با بحران جوش راز سیاه، موی‌های فرورفته در پوست، قرمزی و التهاب پوست، سوختگی و لکه‌های قهوه‌ای مواجه می‌باشید، به شما سفارش می کنیم مسلماً از این ماسک خیار و گلاب به یار ماست، به کار گیری فرمائید. یه خرده ماست نادر چرب را با خیار رنده گردیده ترکیب فرمایید. خوب هم بزنید تا یکنواخت شود، آنگاه یک یا این که دو قاشق گلاب به آن طولانی تر نمایید. اذن دهید این ادغام ۳۰ دقیقه در یخچال فریزر استراحت نماید. بعد از آن با یک براش قابل انعطاف روی پوست پخش نمائید و بگذارید ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوست بماند. با آب ولرم آبکشی فرمایید.
 
 
 
 
 
ماسک خیار برای جوش فیس
برای معالجه جوش‌های چهره نحوه‌های شیمیایی و طبیعی مختلفی موجود است. ولی در حالتی‌که درپی یک معالجه چندجانبه می گردید، ماسک آلوئه‌ورا، خیار و گلاب را آزمون فرمائید. این ماسک خیار و گلاب میتواند به معالجه جوش‌های فعال، رفع جای جوش‌های سابق، آبرسانی و پاک سازی رخ یاری دهد. یه خرده آب خیار رنده گردیده را با عصاره ژل آلوئه‌ورا ادغام فرمائید. بعد از آن یک یا این که دو قاشق گلاب به آن بیش تر کرده و با یک براش قابل انعطاف روی چهره پخش نمایید. اذن دهید این مخلوط شب تا صبح روی پوست باقی بماند و آن گاه با آب سرد یا این که ولرم آبکشی فرمایید.