از ماست معمولی یا این که شیر به کار گیری نمایید. هردوی اینها اسیدهای آلفا هیدروکسی دارا هستند که قادر است لایه‌بردار پوست باشد. ماست بی آلایش و فارغ از شیرین‌کننده یا این که شیر را با بلغور جوی‌بار دوسر ادغام نمائید تا یک خمیر نسبتا شل و ول به‌دست آورید. ماسک شیر یا این که ماست را روی پوست‌تان بگذارید، این ماسک را هم پس از ۲۰ دقیقه بشویید و یادتان باشد حرکات دورانی هنگام شستشو را در خصوص همگی‌‌ی ماسک‌های دارنده بلغور جوی‌بار دوسر انجام دهید.
بایستی بدانید که به کارگیری از ماست و شیر پرچرب تأثیر کافی را ندارد زیرا دربردارنده آنزیم‌های لازم وجود ندارد.
میتوانید از ماست یا این که شیر سوای بلغور جوی‌بار‌ دوسر هم تحت عنوان یک منزه‌کننده‌ی پوست استعمال فرمائید. یک پنبه را به ماست یا این که شیر آغشته کرده و فیس‌تان را از لایه‌های بیشتر منزه نمایید.
۵. ماسک گلاب
خوشبختانه گلاب برای تمامی‌ی ما به طور کامل شناخته شده‌است. گلاب خواصی دارااست که می تواند برطرف‌کننده‌ی سیاهی بدور دیده و اما دیگر نواحی تیره‌ی پوست باشد. برای اینکه یک ماسک گلاب برای پر‌نور شدن پوست چهره خویش صحیح نمایید، ۲ قاشق غذاخوری شیر و ۱ قاشق غذاخوری آب‌لیمو را با هم ادغام فرمائید. به محلول‌تان ۱ قاشق غذاخوری آرد نخود و ۲ قاشق غذاخوری گلاب بیش تر نمایید. زمانی که کلیه‌ی مواد را با هم ترکیب کردید، تحت عنوان ماسک روی پوست‌تان بگذارید و ۲۰ دقیقه آن گاه با آب بشویید.
 
۶. ماسک آرد نخود؛ لایه‌برداری عالی برای پر‌نور شدن پوست فیس
 
 
این ماسک یک لایه‌بردار عالی میباشد که فارغ از تحریک یا این که خارش پوست و همین‌طور سوای اینکه سبب بی آبی پوست و کش وارد شدن آن شود، آهسته آهسته پوست را لایه‌برداری می نماید. ۲ قاشق غذاخوری آرد نخود یا این که گندم را با میزان مناسب آب ادغام نمایید و با حرکات صعودی روی پوست‌تان بمالید. بگذارید به طور کامل کم آب شود و آن‌گاه پوست را با آب‌ گرم بشویید و کم آب نمائید. این فعالیت به از دربین رفتن سلول‌های مرده‌ی پوست امداد می کند.
 
برای ارتقا تأثیر این ماسک در پر‌نور شدن پوست رخ می توانید نصف قاشق غذاخوری زردچوبه یا این که دو قاشق آب‌لیمو به ترکیب‌تان بیشتر فرمایید.
در صورتی پوست‌تان کم آب میباشد، به ماسک آرد نخودتان یک چهارم قاشق غذاخوری خامه نو بیشتر نمایید.
۷. ماسک زردچوبه، آرد نخود، گلاب
ماسکی که میخواهم به شما معرفی کنم از مخلوط سه ماده‌ی زردچوبه، آرد نخود و گلاب صحیح می شود. این ماسک هر دو خواص ترمیم‌کنندگی و پر‌نور کردن پوست فیس را با هم داراست.
 
یک قاشق غذاخوری پودر زردچوبه و یک قاشق غذاخوری آرد نخود را با آب یا این که گلاب ترکیب فرمایید.
بگذارید ۱۵ دقیقه روی پوست‌تان بماند و آن گاه با آب‌ گرم بشویید.
اعتنا فرمائید تا وقتیکه از این ماسک به کار گیری میکنید، ابدا پوست را با صابون خانگی نشویید.