۲. آب لیموترش
آب لیموی جدید سرشار از ویتامین C میباشد که‌این خواص خویش سبب ساز پر‌نور شدن پوست و کاهش لکه های تیره و تیرگی پوست می شود. به این ترتیب، آب لیموترش یک کدام از معالجه‌های طبیعی شگفت انگیز برای لکه های تیره فیس یا این که گردن به حساب میآید که مطمئنا درصورتی که از آن استعمال فرمائید اثرات آن را به خیر و خوبی مشاهده می کنید. شما میتوانید برای رفع این اختلال با به کارگیری از آب لیمو این راهبرد را بکار گیرید.
یک تکه پنبه بردارید و آن را آغشته با آب لیمو فرمائید و آن گاه آن را به نواحی متبوع پوست بزنید و بعد اذن دهید روی پوست شما کم آب شود و بعداز کم آب شدن چهره را با آب ولرم بشویید. در شرایطی که پوست شما حساس میباشد میتوانید آب لیمو را با آب رز، آب عادی یا این که عسل مخلوط نمایید و آنگاه به پوست خویش بزنید.
 
این نکته را در حیث بگیرید در‌صورتی‌که روی پوست خویش زخمی دارید نباید از آب لیمو استعمال نمائید و نکته بعدی اینکه پس از اینکه از آب لیمو به کار گیری کردید نباید دست‌کم تا تعدادی ساعت خارج بروید چون آب لیمو آلرژی پوست را ارتقاء می دهد.
 
۳. باترمیلک معالجه خانگی برای رفع تیرگی پوست رخ و گردن
اتر میلک نوعی مال لبنی میباشد که از دلمه بستن شیر تهیه و تنظیم می گردد و شما در منزل هم می توانید آن را با طرز‌های متعدد تنظیم فرمائید. این کالا یکی‌از معالجه‌های موثر خانگی برای از میان بردن لکه‌ های تیره پوست میباشد. باترمیلک قادر است این خلل را فارغ از هی سوزشی رفع نماید. این اسید لاکتیک جانور در باترمیلک می‌تواند به‌تدریج رنگ پوست شمارا تغییر‌و تحول دهد به سیرتکامل‌ای که دیگر اثری از لکه های تیره نباشد.
 
از همین برای به کارگیری از این معالجه خانگی می بایست ۲ قاشق چای خوری آب سیب گوجه خارجی را با ۴ قاشق چایخوری باترمیلک ادغام فرمائید و آن‌گاه این مخلوط را به نواحی متبوع پوست خویش بزنید و پس از ۱۵ دقیقه پوست خویش را بشویید.
 
از شیر هم میتوانید تحت عنوان جایگزین به کار گیری نمائید. به‌این چهره که یک تکه پنبه را آغشته به شیر گرم نمایید و آن گاه آن را روی لکه های تیره پوستتان بزنید. بعداز ۱۰ دقیقه می توانید صورا را با آب ولرک بشویید. پیشنهاد می شود این معالجه را دوبار در روز برای برهه زمانی یکسری هفته تکرار نمایید تا شایسته ترین سود را ملاحظه کنید.
 
۴. چوب کفش تابستانی اعجاز یک معالجه خانگی برای رفع تیرگی پوست فیس و گردن
در‌صورتی‌که پیرو یک معالجه خانگی شگفت انگیز برای از فی مابین بردن لکه های تیره فیس می‌باشید می توانید از چوب کفش تابستانی یاری بگیرید. روغن طبیعی جان دار در چوب دمپایی میتواند تاثیر خیر و خوبی روی لکه های تیره و تیرگی بعضا نواحی پوست بگذارد. از آن پیشین چوب کفش تابستانی سبب ساز درخشندگی پوست میشود.
 
برای به کار گیری از چوب دمپایی می بایست یک قاشق غذاخوری گلیسیرین را با یک قاشق غذاخوری پودر چوب کفش تابستانی و سه قاشق غذاخوری آب رز ادغام نمایید و آنگاه این ادغام را روی نواحی متبوع پوست بزنید اذن دهید تعدادی دقیقه روی پوست بماند و بعد پوست را با آب ولرم بشویید.
 
این راهبرد را تاهنگامیکه لکه‌ های تیره کاملا از فی مابین مراحل ادامه دهید.
 
۵. زردچوبه یک معالجه خانگی برای رفع تیرگی پوست رخ و گردن
زردچوبه دارنده خاصیت پر‌نور کننده میباشد که از قدیم تا به امروز در طب سنتی برای معالجه بعضا بیماری‌ها گزینه استعمال قرار می گیرد. این چاشنی اثر گذار به جهت خواص پر‌نور کننده‌ای که دارااست قادر است نقاط تیره روی پوست فیس یا این که گردن شمارا کم کند. زردچوبه در نزاع با رادیکال‌های آزاد و کاهش بی رنگی پوست اثر گذار فعالیت می نماید. در‌حالتی که پوست شما بر اثر بالا رفتن سن یا این که در معرض بیش تر از حد آفتاب قرار به دست آوردن در گیر لکه یا این که تیرگی شده‌است میتوانید این اختلال را با زرچوبه رفع نمائید.
 
برای استعمال از این چاشنی شگفت انگیز مقدار پاره ای شیر و آب لیمو را با دو قاشق چایخوری زرچوبه ادغام فرمایید تا وضعیت خمیری صورت پیدا نماید. آنگاه این ماسک را بر روی نقاط تیره پوست بگذارید و اذن دهید یک سری دقیقه‌ای روی پوست بماند آن‌گاه پوست خویش را با آب ولرم بشویید.