معالجه دارویی و شیمیایی لکه های پیری روی دست
1. کرم و داروهای موضعی
دکتر ممکن میباشد داروهای موضعی خاصی برای از فی مابین رفتن لکه های پیری روی دست تجویز نماید، این داروها معمولا در پهنا چندین ماه لکه های پوستی را کاهش داده و محو می‌کنند که از گزاره آنان می شود به موردها ذیل اشاره نمود:
 
کرم وایتکس هیدروکینون
استروئیدهای خفیف
کرم ضد آکنه رتینوئید مانند ترتینوئین
نکته: در کنار به کارگیری از این کرم ها استعمال از کرم ضد آفتاب با دستکم SPF 30 فراموش نشود.
 
هشدار: کرم های موضعی تجویزی اثر بسیار قدرتمند روی پوست داشته و در بعضا مورد ها سبب ساز کم آبی، سوزش، خارش یا این که قرمزی موقت پوست می گردد.
 
بعضی کرم های موضعی فارغ از ورژن برای معالجه لک های پیری پوست عبارتند از:
 
هیدروکینون
اسید گلیکولیک
اسید کوجیک
هشدار: برخی از این تولید ها – به ویژه آن هایی که دربردارنده هیدروکینون می باشند – ممکن میباشد سبب ساز تحریک پوست شوند.
 
2. لیزر و نوروفروغ درمانی پالسی شدید
در‌این طریق با از فی مابین بردن سلول های خالق ملانین لکه های تیره نیز کم شده و محو میگردند، تغییرات ناگهانی پوست از گزاره عارضه ها این شیوه میباشد.
 
3. انجماد یا این که کرایوتراپی
درین نحوه دکتر معالج از نیتروژن مایع و انجماد برای از دربین بردن رنگدانه های پوست به کارگیری می نماید. از پاراگراف عارضه ها جانبی انجماد می شود به سوزش پوست، باقی ماندن اثر جراحت یا این که تغییر و تحول رنگ پوست اشاره نمود.
 
4. درم ابریژن و میکرودرم ابریژن
درم ابریژن در واقع نوعی لایه برداری سطح پوست میباشد که طی آن با خودکار مو چرخشی منحصربه‌فرد لایه بیرونی پوست از در بین برده و لایه جدیدی جای آن را می‌گیرد.
 
میکرودرم ابریژن نحوه ملایم تری نسبت به درم ابریژن میباشد که برای لکه های معدود رنگ خیس استعمال می‌گردد. از گزاره دلایل جانبی این دو شیوه می شود به قرمزی و پوسته شدن موقت پوست اشاره نمود.
 
5. لایه برداری شیمیایی
درین نحوه دکتر با اعمال اسید به پوست، لایه بیرونی پوست را از در بین برده و لایه جدیدی روی آن تشکیل خواهد شد. این طرز با قرمزی موقتا و تغییر و تحول مستمر رنگ پوست – در مورد ها کمتر – همدم میباشد.