جوش چه می باشد؟
حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در بیان کرد‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک مجموعه علمی طبی باشگاه خبرنگاران برنا؛ در رابطه تعریف‌و‌تمجید جوش گفت: جوش یک عارضه پوستی میباشد که بر اثر تجمع چربی در بخش‌های متفاوت تن از پاراگراف فیس، قفسه سینه، کتف‌ها و گردن به طور جوش‌های سرسیاه، سرسفید و قرمز رنگ بروز پیدا می نماید.
مهم ترین کارداران بروز آکنه (جوش) در جوانی
او اعلام کرد: از مهم ترین دست اندرکاران بروز جوش در جوان ها می‌اقتدار به تغییرات هورمونی هنگام تزویج و بارداری، تغییرات در pH پوست، نارسایی کبدی، آلودگی و غلبه خون، مواد غذایی چرب مانند فست‌فود و غذاهای ساندویچی، یبوست، چربی کبد، نوشیدن مقداری مایعاتف مصرف داروهای دربردارنده آندروژن، به کار گیری از شکلات، آلرژی پوستی و قرار تصاحب کردن در جوار مواد شیمیایی و شوینده‌ها اشاره نمود. همینطور هیجانات روحی و استرس، به کار بستن از اسباب آرایشی چرب و غیر استاندارد، مصرف زیاد پروتئین، کراتین یا این که تکمیل کننده‌های غیر استاندارد نیز منجر به وجود وارد شدن جوش و کورک‌های پهناور( جوش‌های پهناور همپا با عفونت) میگردد، ولی استعمال از غذاهای محرک و دربردارنده چاشنی‌جات تند مانند زنجبیل، دارچین و فلفل هم نقش مؤثری در بروز جوش در اشخاص داراست.
 
عظمایی خاطر نشان نمود: وجود جوش در نواحی گوناگون رخ میتواند علامت بیماری یا این که تنبلی اندام خاصی در تن باشد، به گونه ای که وجود جوش در بیماری نشان‌دهنده نقص‌ گوارشی و مصرف فست‌فود‌ها میباشد.
 
این محقق تأکید کرد: در برخی مواقع وجود نوعی جوش قهوه‌ای در پیشانی زنان برنا نشان‌دهنده وجود چه کسی است در رحم میباشد، جوش‌های میانه پیشانی و روی بینی خبر از تنبلی کبد و مصرف غذاهای چرب و ناسالم می دهد، ولی ممکن میباشد این گونه جوش‌ها در بعضا اشخاص نماد کمبود مجموعه ویتامین (ب) در تن باشد این مدل جوش‌ها نباید بازنویسی شوند.
 
او تصریح کرد: جوش، لک، پف حریم دیده و سیاهی به دور دیده نشانگر تنبلی همگی‌هاست که برای رفع این اختلال می بایست مایعات به مقدار کافی استعمال شود و روغن شترمرغ و بادام شیرین به طور موضعی مصرف شود.
 
عظمایی بیان کرد: جوش‌های روی رخ و سیرتکامل‌ها نشان‌دهنده ایرادات تنفسی، حساسیت یا این که مصرف دخانیات مانند سیگار و قلیان میباشد و جوش‌های حریم زنخدان و لب‌ها نشانگر اختلالات هورمونی، استرس و مصرف پیاز زیاد سرخ گردیده با تخم‌مرغ میباشد.
 
این محقق خاطرنشان کرد: جوش‌های رمز سیاه، سرسفید و قرمز رنگ دربین نوجوان ها بسیار شایع میباشد و چنانچه با عفونت یار و همدم باشند ممکن میباشد دردناک شوند؛ تغذیه خطا نقش اساسی در پیری زودرس پوست، التهابات پوستی و بروز آکنه دارااست.
 
به این ترتیب اشخاص برای جوانسازی پوست می بایست تغذیه سلامت داشته باشند و میوه‌ها، صیفی جات و غلات به مقدار کافی به کارگیری نمایند