راههای از میان بردن جوش ها
برای اینکه این ضایعات پوستی را کاهش دهید میتوانید هم از داروهای شیمیایی به کارگیری فرمایید و هم میتوانید به گونه های ماسک برای جوش و معالجه های خانگی متوسل گردید درین مقاله ما بعضا ماسک های خانگی را برای معالجه و بهبود جوش های رخ به شما سفارش می‌کنیم.
 
 
( معرفی گونه های ماسک برای جوش فیس )
 
ماسک برای جوش های چرکی چهره
در صورتیکه از آن گونه اشخاص میباشید که اکنه های چرکی دارید نشان میدهد که پوستتان خیلی چرب میباشد و می بایست از ماسک هایی برای جوش به کارگیری فرمائید که‌این چربی را کم کند. آبلیمو جدید یکی‌از انهاست. برای استعمال از این ماسک صرفا کافی میباشد یه خرده عصاره لیمو نو گرفته و با یک تکه پنبه روی جوش ها و محل های آکنه بمالید و بگذارید که کم آب شود این فعالیت را هر روز تکرار نمائید بعداز مدتی از شدت و تعداد آن ها کاسته میگردد.
 
 
 
( به کارگیری از آبلیمو تحت عنوان ماسک برای جوش )
 
ماسک زردچوبه و آرد نخود برای فیس صحیح فرمایید
این ماسک هم مطلوب پوست های چرب و ولی اکنه دار میباشد. برای اصلاح کردن این ماسک برای جوش جوش چهره ، مقدرای زردچوبه و آب لیمو جدید و آرد نخود و شیر را با هم ترکیب کرده به شکلی که مشابه یک خمیر قابل انعطاف شود .
 
سپس این خمیر را روری رخ و محل های بروز اکنه بمالید و بگذارید برای ۲۰ دقیقه بماند و آن گاه با اب ولرم شستشو دهید . ولی یک نکته در به کارگیری از این ماسک موجود هست که لازم میباشد اعتنا نمایید زردچوبه به جهت ترکیبات رنگی قدرتمند که دارااست ممکن میباشد برای پوست های خیلی پر‌نور ایراد ساخت کرده و لکه های رنگی روی پوست انها بوجود اورد ب، رای همین در صورتیکه پوست خیلی پر‌نور دارید از این ماسک به کارگیری نکنید .
 
 
 
(اعتنا : استعمال از زردچوبه تحت عنوان ماسک برای جوش چهره اشخاص دارنده پوست های خیلی پر‌نور پیشنهاد نمی‌شود )
 
ماسک سفیده تخم مرغ برای جوش رخ
سفیده تخم مرغ سرشار از پروتیین میباشد وعلاوه بر اینکه سبب تازگی و رطوبت و درخشندگی پوست می‌شود ضایعات آن را هم از دربین می‌برد . برای تصحیح کردن این ماسک برای جوش های فیس ، یه خرده سفیده تخم مرغ را به  طور بدون نقص بهم زده به شکلی که کف نماید.
 
آن‌گاه ماسک بدست امده را روی پوست رخ و محل های جوش بمالید و بگذارید سفیده کم آب شود آن گاه با اب ولرم بشویید این عمل منجر می گردد چربی های طولانی تر انجام یافته گردیده و ضایعات کاهش پیدا نمایند افزون بر آن پوست پر‌نور خیس و صاف و براق خیس هم به حیث رسد.