یک ماسک فوق العاده برای لک ها
برای تهیه و تنظیم این ماسک فوق العاده در خانه، فقط کافی میباشد مقداری عسل و سرکه سپید یا این که قرمز رنگ را ادغام کرده و مقدار لازم از آن را بر روی لک های فیس خویش قرار دهید. این ماسک میتواند در برطرف کردن لک ناشی از کبودی ذیل دیده نیز اثر گذار باشد، تنها مراقب باشید که ماسک عسل و سرکه به درون دیده شما نفوذ نکند.
 
معالجه لک با اسید لاکتیک
آب‌دوغ محتوی اسید لاکتیک میباشد و می تواند فارغ از ساخت بی آبی پوست،‌ لکه‌ ها را از چهره‌تان بزداید. با تکه‌ای پنبه آب‌دوغ را بر روی لکه‌های پوست‌ تان بمالید. پس از یک سری دقیقه‌ فیس خویش را با آب بشویید. در صورتی‌که فیس‌تان چرب میباشد یا این که آکنه دارااست، می توانید مقداری آب لیمو به آب‌دوغ بیش تر و آن را مصرف نمایید. یک نحوه دیگر این میباشد که چهار قاشق چای‌خوری آب‌دوغ را با دو قاشق چای‌خوری آب گوجه‌خارجی ادغام نمائید و آن‌گاه آن را بر روی لکه‌های پوستی بمالید. این طریق را یک یا این که دو توشه در روز تکرار نمایید و تا جایی ادامه بدهید که از فیض‌‌ی نتایج راضی گردید.
 
 
لکه های قهوه ای را محو فرمایید
استعمال از آب پیاز، یک منش دیگر برای رفع لکه های قهوه ای چهره میباشد. خواص اسیدی آب پیاز در کنار خواص پر‌نور‌کنندگی‌اش، قادر است در ناپدید کردن لکه های قهوه ای مؤثر باشد. علاوه بر آب پیاز، آب سیر نیز در رفع  لکه ها تأثیرگذار میباشد. پیاز را برش بدهید و برش‌ها را بر روی لکه ‌ها بمالید. این عمل را دو یا این که سه جايگاه در روز تکرار نمائید. یک طریق دیگر این میباشد که یک قاشق غذاخوری آب پیاز را با دو قاشق غذاخوری عسل ادغام فرمائید و بر روی لکه‌های پوستی بمالید. بگذارید ادغام نتایج به‌بازه زمانی ۱۵ دقیقه بر روی لکه‌ ها باقی بماند. آنگاه نقاط موردنظر را به‌خیر و خوبی با آب بشویید تا بوی تند پیاز زدوده شود. برای مشاهده‌ی نتیجه ها مطلوب، حوصله و حوصله داشته باشید. این لکه‌ ها معمولا در زمان یک یا این که دو هفته از در بین نمی‌مراحل و پروسه معالجه آنان ممکن میباشد هفته‌ها ارتفاع بکشد.
 
 
دست اندرکاران تشدید لک ها
شناخته گردیده ترین علت تولید لک بر روی رخ، هم برای خانم ها و هم برای آقایان، روشنایی آفتاب میباشد. مرسوم ترین جور لک بین خانم ها هم، لک های ناشی از دلایل بارداری میباشد. اما عارضه ها بسیار دیگری نیز برای ساخت لک بر روی فیس و پوست آدم موجود است که مهم‌ترین و معمول ترین آنها پس از روشنایی خورشید و بارداری، مرتبط با ارتقا سن، اختلالات ژنتیکی، عفونت های موضعی، استعمال از داروها و مواد شیمیایی، تغذیه خطا و سوء تغذیه، بیماری های پوستی مانند آکنه، اختلالات هورمونی، کمبود ویتامین و در غایت بروز بیماری هایی همچون آسم، نارسایی کبدی و کلیوی میباشد.