کرم ضد لک عالی

 

دو خصوصیت کلیدی برای گزینش یک کرم ضد آفتاب خوب

۲۸ بهمن ۱۳۹۶ ۰

امکانات طبابت پوست

 

تماس بی واسطه و طولانی بازه با نور و روشنایی خورشید ممکن می باشد برای پوست شما جراحت رسان باشد. استعمال از کرم ضد آفتاب خوب ، یک لایه حفظ کننده بر روی پوست ساخت مینماید فلذا اثرات مخرب اشعه های جان دار در نور و روشنایی خورشید دبگر بر پوست شما سازگار نحواهد بود.

 

احتمالا برای شما اتفاق افتاده میباشد که زمانی تمایل به تعیین یک کرم ضد آفتاب خوب میگیرید، ناخودآگاه در دریای بیکرانی از تبلیعات آرایشی و بهداشتی غرق می‌شوید بگونه ای که تعیین بسیار طاقت فرسا میگردد. طبیعی می باشد که می بایست مشخصات و شاخص های بهداشت و تندرست یک کرم ضد آفتاب خوب و مطلوب را بدانید.

 

شاخص های استاندارد برای گزینش کرم ضد آفتاب خوب

شاید برای شما سوال باشد که کرم ضد آفتاب، فقط یک کرم بهداشتی هست پس چه طور میتواند نور و روشنایی خورشید را بی خودی نماید؟

 

دوست عزیز، در کرم ضد آفتابی که شما بر روی پوست خویش می مالید، مواد متفاوت تشکیل دهنده ای دارااست که یا این که فروغ خورشید را جذب می‌نماید و اذن عبور اشعه ها را نمی دهد (ضد آفتاب شیمیایی) و یا این که اینکه فروغ و روشنایی خورشید را منعکس میکند و از سطح پوست بر می گرداند (ضدآفتاب فیزیکی). یک کرم با چنین آثاری؛ فوق العاده میباشد مگر خیر؟

 

SPF: مهمترین شاخص یک کرم ضد آفتاب خوب

شاخص حفظ پوست در قبال فروغ و روشنایی خورشید که اصلاحا SPF شناخته میگردد، مهمترین فاکتوری می‌باشد که می‌تواند به شما در تشخیص اقتدار و بضاعت کرم ضد آفتاب یاری دهد.

 

 

 

یک کرم ضد آفتاب خوب و مطلوب با اقتدار بالا بایستی SPF اضافه از ۳۰ داشته باشد.

 

در حالتی که SPF کرم ضد آفتاب شما ۱۵ باشد، قادر است جلوی یک پانزدهم اشعه‌های مضر آفتاب را بگیرد.

در‌صورتی‌که SPF کرم ۳۰ باشد، از واکنش ۹۷ درصد اشعه‌های مضر آفتاب با پوست پرهیز می نماید.

چنانچه SPF کرم ضد آفتاب ۵۰ باشد،جلوی واکنش ۹۸ درصد اشعه‌های ماورای بنفش با پوست را میگیرد.

دیدنی هست بدانید که در صورتی‌که شما کرم ضد آفتاب بصورت نمالید و در فضای گشوده و در تماس با روشنایی خورشید قرار بگیرید، پوست شما بضاعت دارااست که ۱۰ دقیقه در قبال اشعه های خورشید صبر بیاورد.

 

نکته ای که میتواند برای شما تحت عنوان یک عامل و استدلال باشد که چرا بایستی از کرم ضد آفتاب خوب به کارگیری فرمائید، این میباشد که در شرایطی که عدد SPF کرم را در حین ۱۰ دقیقه ضرب نمایید، عددی که بدست میاید دوران وقتی میباشد که پوست شما با داشتن لایه مراقبت کننده ای از کرم ضد آفتاب بضاعت غلبه بر اشعه های فروغ خورشید داراست.

 

توان حفاظتی در قبال گونه های اشعه های مضر آفتاب

فروغ و روشنایی خورشید دارنده دو مدل اشعه مضر ماورای بنفش A و B هست. شما در هنگام گزینش کرم ضد آفتاب خوب و مطلوب، اعتنا داشته باشید ممکن میباشد روی کرم ضد آفتاب درج شده باشد “طیف گسترده یا این که wide spectrum” یعنی این کرم بضاعت و توان حفاظتی در قبال هر دو جور اشعه ماورای بنفش را دارا می‌باشد.

 

 

 

به خاطربسپارید که:

به کارگیری از ضد آفتاب هایی که بصورت پودر یا این که اسپری می‌باشند برای شما مطلوب نمی‌باشد به‌این عامل که ممکن می‌باشد ذرات آویزان به شکل استنشاقی وارد مجاری تنفسی تان گردد.

برخی از کرم های ضد آفتاب دارنده موادی می‌باشند که ممکن میباشد برای سالم تن شما اثر گذار نباشند از قبیل رتینیل پالمیتات و اکسی بنزون. عملکرد فرمائید کرم هایی تعیین نمایید که فاقد این مواد شیمیایی باشد.

به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای گزینش کرم ضد آفتاب خوب و به کار گیری متمادی از آن،