پیلینگ مکانیکی یا این که Dermaberasion:
 
در پیلینگ مکانیکی توسط وسایل الکترومکانیکی خاصی پوست ساییده میگردد و در رفع اسکار های عمیق خیس ناشی از آکنه ها کاربرد بیشتری داراست.
 
3- پیلینگ لیزری :
 
پیلینگ لیزری که در سالیان اخیر فیس میگیرد اکنون از دو جور لیزر برای لایه برداری استعمال میگردد. لیزر دی اکسید کربن، لیزر اربیم یاگ که در‌این دو دسته لیزر از خاصیت تبخیر آب و نکروز گرمایی آن‌ها برای لایه برداری پوست به کار گیری می گردد.
 
اشکال پیلینگ پوست مبتنی بر عمق لایه برداری پوست
پیلینگ سطحی :
ملایم ترین دسته لایه برداری میباشد که به طور سرپایی و فارغ از نیاز به بی حسی، با به کارگیری از مال های دربردارنده یک اسید رقیق روی اشکال پوست ها قابل اجراست. در اصلً اپیدرم یا این که روپوست را آیتم کار قرار می‌دهد و در مورد ها چین و چروک های دقیق ناشی از آفتاب، لک و پیس، لکه های بارداری و تغییرات رنگ پوست، اسکارهای خفیف آکنه و ضایعات آفتابی خفیف به فعالیت می رود. پوسته ریزی اندکی به بازه زمانی 5-3 روز ساخت می‌گردد و یک هفته آن گاه قابل تکرار میباشد. می بایست اعتنا داشت که اثر ها مثبت این جور پیلینگ چندان محسوس نبوده، توانمند به حذف بدون نقص چین و چروک یا این که لکه های پوستی نمیباشد. لذا برای کسب نتیجه ها مناسب و تکرار آن الزامی میباشد.
 
پیلینگ میانگین :
در پیلینگ میانگین لایه برداری عمیق خیس و موثرتر از پیلینگ سطحی بوده و به درم  یا این که پاپیلر میرسد و ترمیم آن حدود 8-7 روز ارتفاع می‌کشد و در فیس نیاز بالینی تعدادی هفته آنگاه می قدرت آن را تکرار کرد. از آنجایی که پیلینگ میانگین موجب سوختگی رتبه 2 پوست می‌شود، عارضه ها آن از دسته قبل بیش تر میباشد و یکسری روز استراحت در خانه الزامی میباشد. احتمالاً بروز درد و تورم خصوصاً در بخش ها حریم دیده موجود است انگیزه از انجام پیلینگ میانگین از فی مابین بردن چین و چروک های خفیف تا میانگین تغییرات پیگمانتاسیون و لکه های پوستی، ضایعات دور از شوخی و بقیه اثرها دراز دوران ناشی از تشعشات خورشید میباشد.  
 
پیلینگ عمیق :
در‌این پیلینگ ماده موثره اکثر وقت ها ترکیبان فنلی می‌باشد، به درم رتیکولر و لایه های عمیقی پوست نفوذ می نماید و موجب سوختگی جايگاه 2 می‌گردد. در  موردها ضایعات عمیق مانند چین های عمیق پوستی و اسکارهای شدید آکنه و در بیمارانی که در گیر پیری پوست ناشی از آفتاب بوده اما مایل به جراحی نیستند استعمال می‌گردد. از دیگر گونه های پیلینگ موثرتر اما در ازای دارنده دلایل جانبی شدیدتر میباشد جایگزینی پوست نو از 10 تا 14 روز سپس شروع میشود. بدین ترتیب پست تا 3 هفته قرمز رنگ و ملتهب بوده، معالجه بدون نقص آن ممکن میباشد تا یک سری ماه به ارتفاع بیانجامد استراحت در خانه بعداز انجام این جور پیلینگ الزامی میباشد.
 
ترکیبات لایه برداری بی ضرر و زیان طبیعی
کلیه پیلینگ ها به گونه ای با تجدید بنا کلاژن یاروهمدم میباشد پوست بعداز پیلینگ برنا خیس، شاداب خیس و با تازگی خیس می‌شود و هر چه قدمت پیلینگ بیش تر باشد اثرات آن بازه زمانی بیشتری باقی خواهد ماند.
بین اسیدهای به فعالیت رفته برای پیلینگ شیمیایی، اسیدهاهای عالی میوه ها کاربرد بیشتری دارا‌هستند. مانند اسید سیتریک (در مرکبات) ، اسید مالیک (در سیب)، اسید تارتریک (در انگور) و اسید لاکتیک (در شیر ترش) اسید لاکتیک با ارتقاء رطوبت اپیدرم از کم آبی پوست دوری می‌کند.
این اسید به مقدار زیاد در ماست نو به چشم می خورد. ضمنا اسید سیتریک سبب ارتقاء سنتز کلاژن گردیده و چین و چروک های دقیق را از دربین می‌برد، و اسید گلیکولیک منجر پوسته ریزی و مرمت سلول های پوست می‌گردد. اسیدهای آلفا هیدروکسی Alpha – Hydroxy Acids(اسیدهای میوه) تحت عنوان یک ماده پوسته کننده سریع کار میکنند و منجر ریختن سلول های مرده و سطحی پوست می گردند، با ریختن سلول های مسن و مرده پوست، سلول های برنا و شاداب پدیدار میشوند. که سبب زیبایی ظاهری پوست میشوند.