استعمال از سفیده‌ تخم‌مرغ تحت عنوان شایسته ترین ماسک
سفیده‌ تخم‌ مرغ خواص ترمیم ‌کنندگی شگفت ‌انگیزی دارااست که به بهبود جای جوش روی پوست امداد می ‌نماید و آنان‌را محو خواهد کرد. سفیده‌ تخم‌ مرغ با دارا بودن ویتامین‌ها و آمینو اسیدهای اثرگذار با تنگ کردن منافذ پوست از ساخت جوش‌های نو هم پرهیز می‌ نمایند.
 
برای تهیه و تنظیم این ماسک ، سفیده‌ تخم‌ مرغ را در یک پیاله بریزید و بهم بزنید تا سپید شود و پُف نماید. آن را به‌آرامی با انگشت روی پوست‌ خصوصا نقاط تیره و جاهای جوش بمالید. پس از کم آب شدن سفیده‌ تخم‌ مرغ یک یا این که دو دقیقه طاقت نمائید و بعد از آن آن را با آب گرم بشویید. این عمل را دو تا سه توشه در هفته تکرار نمائید.
 
ماسک جای جوش با شنبلیله
دانه‌ شنبلیله برای از در بین بردن جای جوش بسیار مؤثر میباشد. شنبلیله یا این که علف یونانی، تاریخچه ‌ای طولانی در معالجه و ترمیم زخم‌های پوستی دارااست. این ماده به علت برخورداری از آنتی‌ اکسیدان‌های فراوان، تأثیر متعددی برای معالجه اشتباهات پوستی دارااست..
برای تنظیم این ماسک خانگی، یک ماهی‌تابه‌ کوچک را روی حرارت ملایم قرار بدهید و دو فنجان آب و دو قاشق غذاخوری دانه‌ی شنبلیله به آن بیشتر نمایید و همچنان که می‌ جوشد آن را بکوبید تا شرایط خمیری چسبناک پیدا نماید.
 
این خمیر را در مکانی سرد مثل فریزر قرار بدهید‌. مقداری‌ از این خمیر را روی جای جوش‌هایتان بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و آنگاه آن را با آب گرم بشویید. نگذارید این خمیر بیشتراز ۲۰ دقیقه روی پوست‌تان بماند.
 
 
به کار گیری از خمیر دندان نعناعی تحت عنوان شایسته ترین ماسک جای جوش
خمیر دندان‌هایی که نعناع دارا هستند می ‌توانند منجر سوزش پوست‌تان شوند. ولی خمیر دندان خیر ‌صرفا لکه های تیره‌ جای جوش را پر‌نور می‌نماید بلکه با خارکردن جوش‌ها، فرآیند معالجه آن‌ها‌را نیز تسریع می‌کنند.
 
از خمیر دندان میتوان تحت عنوان یک ماسک جای جوش بهره مند شد ولی در حالتی‌که پوستی کم آب دارید می بایست مراقب باشید.
 
ما سفارش نمی ‌کنیم که از خمیر دندان تحت عنوان یک معالجه خانگی برای جوش‌هایتان استعمال فرمائید زیرا می ‌تواند به‌راحتی پوست را بسوزاند و آسیبی که وارد می‌ نماید طولانی تر از سود‌های آن میباشد.
 
استعمال از روغن زیتون تحت عنوان شایسته ترین ماسک رفع جای جوش
روغن زیتون سرشار از مواد معدنی، ویتامین‌ها و اسیدهای چربی میباشد که منجر نگهداری سالمی و نرمی پوست شما می گردد. روغن زیتون با خواص لایه برداری برای از میان بردن جای جوش بسیار مطلوب میباشد.
 
روغن زیتون یکی شایسته ترین ها تحت عنوان ماسک جای جوش میباشد که می توانید طبق امر تحت از آن استعمال نمائید.
 
برای استعمال از این ماسک به روغن زیتون خالص، آب گرم، آهک، عسل و دانه‌های شکر نیاز دارید. تمامی‌ مواد بالا را با هم ادغام فرمائید تا خمیری قابل انعطاف به‌دست آید.
 
در آغاز چهره‌تان را بشوئید بعد از آن پوست‌تان را با آب گرم را مرطوب نمایید. خمیر را به‌آرامی روی چهره‌تان ماساژ بدهید. هر هفته این کار را تکرار نمائید تا جای جوش‌هایتان از در میان بروند.