قطعات یخ:
 
ماسک قطعات یخ برای معالجه جای جراحت
یخ یک معالجه خانگی بسیار آسوده و بی آلایش برای محو شدن جای آسیب میباشد. یک تکه یخ بردارید و آن را به آرامی روی جای آسیب‌‌تان بمالید.
آلوئه‌ورا:
 
ماسک آلوئه‌ورا برای معالجه جای جراحت
یک برگ آلوئه‌ورا بردارید و آن را نصف فرمائید. ژل را با فشار از درون آن بیرون فرمائید و روی جای آسیب‌تان بمالید.
 
روغن درخت چای:
 
ماسک روغن درخت چای برای معالجه جای جراحت
روغن درخت چای یک معالجه طبیعی بسیار اثرگذار برای از در بین بردن جای آسیب میباشد. این روغن تاثیری سحرآمیز روی اسکار داراست. صرفا اعتنا فرمائید که از روغن رقیق درخت چای به کارگیری نمائید. با وجودی که از میان بردن بدون نقص ملاسما عمل بسیار مشکلی میباشد البته میتوانید با به کار گیری از این ماسک خانگی ملاسما و لک های بارداری را تا حد متعددی کاهش دهید
 
ماسکی اثر گذار برای معالجه ملاسما و لک بارداری
با وجودی که از در میان بردن بدون نقص ملاسما فعالیت بسیار مشکلی میباشد اما می‌توانید با استعمال از این ماسک خانگی ملاسما و لک های بارداری را تا حد متعددی کاهش دهید
 
آیا جدیدا متوجه لکه های تیره روی چهره خویش گردیده اید و نمی دانید چه طور از شر آنها خلاص گردید؟ این لکه های تیره ممکن میباشد ملاسما باشد. کرم هایی منحصر به فرد معالجه ملاسما در بازار موجود است که ولی بسیار گران می باشند اما ما میخواهیم یک جایگزین طبیعی برای آن‌ها به شما معرفی کنیم که به آسانی فراهم می‌گردد.
 
طولانی تر بدانید : لکه فیس یا این که ملاسما را چطور معالجه کنیم؟
 
 
 
ملاسما چه می‌باشد و چه چیزی منجر ساخت ملاسما می‌گردد
 
 
ملاسما ارتقا رنگدانه در نقاطی از پوست فیس میباشد که به طور نقاطی تیره و قهوه ای روی پیشانی، سیرتکامل، زنخدان و حتی گردن مشاهده می شود.
 
علت تولید ملاسما دقیقا مشخص و معلوم وجود ندارد با این اکنون قرار تصاحب کردن در معرض بی واسطه روشنایی آفتاب میتواند از عامل ها تشدید کننده آن باشد. کارداران ژنتیکی و نامتعادل شدن هورمون های زنانه که در زنان بارداری بسیار رایج میباشد هم می‌تواند ادله دیگری باشد.
 
مصرف قرص های هورمونی و پیشگیری از بارداری که دربردارنده استروژن و پروژسترون می باشند هم می‌تواند سبب ساخت ملاسما شود.
 
 
 
معالجه ملاسما و لک ها بارداری با ماسک ماست، موز و لیمو
 
 
ماست یک عنصر طبیعی عای برای آبرسانی، لایه برداری و رویارویی با آکنه میباشد. محتوای بالای روی، اسید لاکتیک، کلسیم و PH اسیدی ماست به پر‌نور شدن و جوانسازی پوست امداد م یکند.
 
موز دارنده منابع مغذی موءثر برای پوست میباشد از گزاره منگنز، ویتامین ث،  ب 6 و ای. علاوه بر این خاصیت آنتی اکسیدانو آبرسانی دارااست که یک مرطوب کننده عالی برای پوست میباشد.
 
لیموترش منشا بی نیاز ویتامین ث میباشد و به حذف سلول های مرده پوست امداد کرده و مرمت سلول های پوست را سرعت بخشیده سبب تحریک ایجاد کلاژن سازی در پوست گردیده و به حذف لکه های پوست امداد می نماید.