ماسک برای از میان بردن جای جوش : محل جوش را با ترکیب عسل و ویتامین “E” به طور روغن و یا این که پودر در جوز به بازه زمانی ۲۰ دقیقه بپوشانید و آن گاه با آب ولرم بشویید و سپس آب سرد به طور بپاشید، این طرز را هفته ای یکبار انجام دهید تا اثر ها جوش ها به طور کامل زدوده شود. ترکیب آب اسفناج و سفیدآب ، اثر ها جوش های رخ را از میان می‌برد.
به محل جوشها می اقتدار ترکیب عسل و زرده تخم مرغ و روغن زیتون مالید و یک ساعت روی چهره قرار داده و بعد از آن آن را با آب ولرم بشویید.
 
این کار را یک روز درمیان تکرار فرمائید تا اثرها جوش ها پاک بشود.
 
ماسک برای از در بین بردن جای جوش
برگ کلم یا این که برگ ترب یا این که پونه را کوبیده و ضماد اندازید، یا این که زرنیخ واشق را با آب کوبیده با سرکه، ضماد گذارید. سلطان بلوط، مازو، اقاقیا هر مورد از اینها را که میخواهید کوبیده و با آب گرم خمیر کرده و ضماد اندازید، مواظب باشید که محل جوش شکافته نشود.
 
برگ جعفری و برگ تلفونی را تماما له فرمائید این ادغام له گردیده را به بیش تر یه خرده عسل به طور ماسک به پوست خویش بمالید، این فعالیت را هر روز به زمان ۴۰ دقیقه تکرار فرمائید و بعد از آن چهره خویش را با آب ولرم بشویید تا اثر ها جوش ها زدوده شود. (کمپرس با جوشانده تخم جعفری نیز برای از میان بردن اثر ها جوش ها اثرگذار میباشد.)
 
اثر آب بر روی جوش های چرکی در زمان اول هنگامی که جوش ها هنوز کوچک می‌باشند با یخ از بسط آن ها خودداری کرده ، بنابراین که با قرار دادن گونی یخ روی دمل، از پرورش آن ها دوری نموده و آنگاه آنان‌را کمپرس داغ می‌کنید.
 
زمینه مهم به وجود وارد شدن سیستم سریع گردش خون در محل جوش میباشد به دلیل آن که این گردش سریع خون سبب ساز بده بستان شدن ناپاک و مواد سمی محل جوش با مواد تن درستی که در خون میباشد ، گردیده و در فیض جوش ها زودتر و بهتر از در میان می‌روند.