کرم ضد لک عالی

 

دوبسایت پیشگام نگار: همانطور که احتمالاً شما هم بدانید، ماسک صورت، آسان ترین و بی عارضه ترین راه برای از بین بردن لک صورت، جوش صورت و ایجاد شفافیت در پوست است. در این مقاله می‌خواهیم به شما نشان بدهیم که چطور با کمک چند راهکار ساده و استفاده از چند ماسک صورت خانگی، از شر لک های صورت خود خلاص شوید و پوستی شفاف و صاف داشته باشید. پس اگر شما هم از لک های صورت خود خسته شده اید و دنبال راهکاری آسان برای شفاف، شاداب و صاف کردن پوست خود هستید، پیشنهاد می کنیم که تا انتهای این مطلب، همراه ما باشید.

 

اصلا چرا بر روی پوست ما، لک ایجاد می شود؟

 

5ماسک خانگی برای از بین بردن لکه های صورت

 

قبل از هر چیز، بد نیست ببینیم که اصلاً دلیل ایجاد لک بر روی پوست چیست. البته، اگر اطلاعات کافی در این زمینه دارید، می‌توانید از خواندن این بخش از مقاله صرف نظر کنید و همین حالا به سراغ قسمت بعدی بروید. پوست ما، رنگ پذیری خود را به لطف وجود هموگلوبین ، کاروتنوئید و ملانوسیت‌ها دارد و در این بین، ملانین نقش پر رنگ تر و تاثیر شدیدتری بر رنگ پوست ما می گذارد. وقتی در معرض نور خورشید قرار می گیریم، پوست ما به دو دلیل تغییر رنگ می دهد، یا به دلایل اکتسابی و یا به دلایل ژنتیکی! حالا اگر پوست ما از بیرون به دلیل مواجهه با نور خورشید و سایر عوامل حساسیت زا تحریک شود، یا از درون بدن و به واسطه خوردن برخی داروها و تغذیه نادرست صورت گیرد، ممکن است سلول های رنگ ساز پوست افزایش پیدا کند. و در نتیجه، بر روی صورت یا هر قسمت از پوست بدن ما لک ایجاد شود.

 

چه چیزهایی باعث بروز و تشدید لک های صورت می شوند؟

 

شناخته شده ترین علت ایجاد لک بر روی صورت، هم برای خانم ها و هم برای آقایان، نور آفتاب است. شایع ترین نوع لک در بین خانم ها هم، لک های ناشی از عوارض بارداری است. البته دلایل بسیار دیگری نیز برای ایجاد لک بر روی صورت و پوست انسان وجود دارد که مهم ترین و شایع ترین آن ها بعد از نور خورشید و بارداری، مربوط به افزایش سن، اختلالات ژنتیکی، عفونت های موضعی، استفاده از داروها و مواد شیمیایی، تغذیه نادرست و سوء تغذیه، بیماری های پوستی مانند آکنه، اختلالات هورمونی، کمبود ویتامین و در نهایت بروز بیماری هایی همچون آسم، نارسایی کبدی و کلیوی می باشد.